3E-liike kasvaa ja vahvistuu

3E-liike kasvaa ja vahvistuu
3E, EXIT EU EURO on ainoa mahdollisuutemme

12.12.11

Mikä on euron ja EU:n tulevaisuus? Mennäänkö kohti Euroopan Liittovaltiota? Mennäänkö kohti Uutta Maailman Järjestystä?

Anne kirjoitti tämän maanantaina 12.12. 2011

Suomi ei yksinään pysty horjuttamaan EU:ta kovinkaan paljoa, mutta Britannia pystyy, ja ilmeisesti näyttää siltä, että Britannian mukana eurosta ja EU:sta irtautuu melko varmasti  Suomi, Ruotsi, Tanska ja Viro. Maaliskuun 2012 mennessä Suomen kanta eurobondeihin ja yhteneväisyysperiaatteeseen on valmistuttava, mutta pelkään, että eduskunnalle tulee alkutalvella eteen äänestys perustuslain muuttamisesta. Jos Suomi pitää pintansa, niin tästä Suomen vaalituloksesta ja negatiivisuudesta tukipaketteja ja EU:ta kohtaan syntyy ”lumipallovaikutus” (”snowball effect”) joka leviää muihin Eu-maihin, ja  tästä ilmiöstä maailman eliittipankkiirit ja illuminati-eliitti ovat enemmän kuin huolissaan.

Snowball effect, EU, euro in crash, lumipallovaikutus, EU ja euro romahtavat, Timo Soini, David Cameron.

Synkän maanantain 12.12. 2011 valjettua todettiin, että euron arvo suhteessa dollariin oli pudonnut maanantaina prosentin verrattuna perjantain huippukurssiin, mitä pidettiin epäluottamuksen osoituksena huippukokouksen päätöksiä kohtaan. EU:n huippukokous päätti tiukentaa talouskuria hallitusten välisellä sopimuksella ja yhteistyöllä, mutta mitään päätöstä ei syntynyt.

Pahimmillaan on Italian joukkovelkakirjojen korko käynyt jo yli kipurajana pidetyn 7 prosentin, ja tänäänkin se oli vain hieman alle 7 prosentin. Joukkovelkakirjojen korot olivat nousussa myös Espanjassa, jossa korko nousi viime perjantaihin verrattuna promillen eli 5,9 prosenttiin.

EU:n huippukokouksen päämääränä oli mm. markkinoitten vakuuttaminen, mutta toisin kävi. Muualla maailmassa brörssikurssit nousivat, kun taas Euroopassa ajauduttiin selvästi pakkasen puolelle.

Soini tapaus. ... Mikä tapaus?

Minua henkilökohtaisesti harmittaa valtavasti  (ja niin pitäisi teitäkin) Timo Soinin asettuminen presidenttiehdokkaaksi, koska näin me menetetään moneksi kuukaudeksi terävin ase tässä kamppailussa.
Perussuomalaisten puheenjohtajan ja presidenttiehdokkaan Timo Soinin mielestä Suomi voi vielä jättäytyä Euroopan pysyvän kriisirahaston ulkopuolelle (varsin laimea ilmaisu Soinilta). Jos Soini ei olisi presidenttiehdokkaana, niin hän sanoisi ilman muuta tapansa mukaan että : ”Nyt meillä on tuhannen taalan paikka lähteä ulos EU.sta ja eurosta!”

Soini kehuu sunnuntaina presidentinvaalisivustollaan Britannian pääministerin David Cameronin päätöstä pitää maansa EU:n vakausunionin ulkopuolella.

"Cameron käytännössä esti sen, että uutta perussopimuskierrosta ei aloitettu. Se on hyvä asia. (Saatiin harkinta-aikaa). Hallitustenvälisyys voitti komission ja EU-parlamentin", Soini kirjoitti.
Soini on sitä mieltä, että ilman Britanniaa EU olisi vain varjo entisestään, mutta Britannia tulee toimeen ilman EU:ta. 

Tämän on totuus vähän samaan malliin kuin, että ihminen ei tule toimeen ilman luontoa, mutta luonto tulee toimeen ilman ihmistä. Sama totuus koskee Suomea ja muita Pohjoismaita, vaikka päättäjämme toisin vakuuttavat.

Mennäkö etiäpäin EU:n  ja euron kanssa, vai onko nyt kreivin aika irrottautua kokonaan EU:sta ja eurosta?

Suomen talouskottavuuden ja -vakauden 3A:n -luokitus on nyt todellisessa vaarassa. EU:n rupusakkimaiden ylivelkaantumisen ja Jutta Urpilaisen allekirjoituksen vuoksi olemme vaarassa pudota 2A:n kastiin, mikä merkitsisi lainakorkojen välitöntä ja huomattavaa nousua. Suomen talouden taamantuma iskisi kansalaisten ja yritysten toimentuloon pahemmin kuin 90-luvun alussa. Tästä seuraisi ankara työttömyys ja konkurssiaalto.
Suomalaisten on päätettävä näemmekö nälkää vapaina kansalaisina vai Liittovaltion orjina? Sillä vaikeat ajat ovat edessä. Salamanopea irtautumnien EU:sta ja eurosta ja uudelleen orientoituminen Pohjoismaiseen markkina- ja talousalueeseen on nyt  ratkaiseva tekijä. Aika ei ole hukattavissa.

Lauantaina 10.12 -11 Alkexantrei Stubb sanoi TV haastattelussa, että Britannia pysyi Maastrichtin sopimuksen kyhäämisen aikoihin eli n. 20 v. sitten päättäneessä kannassaan mikä koskee euroa ja EU:ta. Joten Cameronin lausunto oli todella odotettavissa.

Ranskassa ja Saksassa vinoillaan briteille, että nyt he vissiin liittoutuvat U.S.A.n kanssa ja että Britanniasta tulisi U.S.A:n 51 osavaltio. Vinoilkaa rauhassa vain, sillä kohta hymynne hyytyy.

Maailmalla ei olla (takoituksenhakuisesti) noteerattu Suomen ”harkinta-aikaa” perustuslaillisen ongelman kanssa, koska maailmalla ja etenkin Saksassa pidetään 100% varmana sitä, että Suomi muuttaa perustuslakiaan, siten että uusi Vakausunioni eli uusi Talousunioni (lue ”Liittovaltio”) voisi toteuta. Kyseessä on ”Stabilitäts Gemeinsaft” ... ”Yksimielisyys periaate” ... kaikkien tulee olla samaa mieltä tai päätöstä ei tehdä. Tämä ei tule toimimaan, koska silloin voi yksi maa estää kaikki päätökset, joten Suomelle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin jäädä pois Unionista. Suomi ei tule koskaan liittymään Euroopan Littovaltioon ... se on jämtti,  sillä silloin menetämme viimeisetkin itseäisyytemme rippeet.

Lue uudempi kirjoitukseni NWO:sta, illuminati´sta ja muista salaseuroista, niin ymmärrät paremmin. Ymmärrät, että tämä kaikki on ennalta suunniteltua, siis rahamaailman romahtaminen on suunniteltu aikoja sitten ja ennustettu jopa Raamatussa (UT, Ilm.kirja). Kun tämän ymmärrämme, niin osaamme toimia oikein. Nykyisillä päättäjillämme ei tätä viisautta ole, sillä he elävät Uuden Maailman Järjestyksen (NWO) lumossa ja harhoissa.

Oletan ja toivon, että Timo Soini ei kuulu tähän sokeaan ja pimeydessä harhailevaan massaan. Ehkä Sauli Niinistö on aikaisemmin kuulunut, mutta toivon ja oletan, että hän muutti mielensä sillä samaisella hetkellä, kun hän v. 2004 tapaninpäivänä roikkui kuoleman hädässä sähkötolpassa Thaimaan tsunamin tehdessä tuhojaan ympärillä. Niinistöltä kysyttiin, miten Tsunami-kokemus häneen vaikutti: … ”En osaa vastata. Ei kuoleman näkeminen anna vastausta elämän asioihin. Se herättää vain uusia kysymyksiä. En minäkään ymmärrä, miten minulla olisi voinut olla johdatus myötä kun sitä ei ollut heillä, jotka olivat viattomia. Pienillä lapsilla.”… Tuollaisesta onnettomuudesta selvineellä ei oletettavasti voi olla pahat ajatukset mielessä, vaan hän pyrkii aina toimimaan omantuntonsa mukaan ja toivottavasti oikein. Tähän luotan.

Anne Lindell´in  neuvot siitä, miten EU:n ja euron kanssa mennään tästä eteenpäin.
 
Suomalaisilla päättäjäillä on periaatteessa tuhannen taalan paikka tehdä irrottautumispäätös EU:sta ja eurosta  n. 2-3 kk sisällä, sillä sen jälkeen olemme EU:n ja euron kanssa vankoissa kahleissa.

Timo Soinin on pantava syrjään presidenttihaaveensa, ja alettava hoitamaan kuntoaan. Ruokavalioon ja liikuntaan on panostettava, sillä ensi kevät helmikuusta alkaen tulee olemaan kuohunta-aikaa niin Suomessa kuin muuallakin. Soinia tarvitaan uuden hallituksen pääministeriksi (nykyinen hallitus kaatuu ja eduskunta hajoitetaan). Ennustan jopa mielenosoituksia ”Occupy Wall Street”-hengen mukaan. Siis rauhallisia ja maltillisia, mutta todella vaikuttavia joukkokokoontumisia kaikkialla Suomessa. Kansa lähtee suurella joukolla vastustamaan hallitusta ja eduskuntaa. Uudet parlamenttivaalit edessä. Voipi olla, että valitsemme toisella vaalikierroksella samalla uuden presidentin ja uuden eduskunnan.

Myös itä-naapuissamme Venäjällä tapahtuu pian perin ”outoja” asioita ,  ... millaisia, sitä en uskalla kertoa, sillä pelkään sananvapauteni menettämisen puolesta. Mutta lukijani ovat älykkäitä, joten luotan siihen, että te tiedätte mistä on kysymys.

Euroopan Unioni hajoaa toukokuussa 2012, jäljelle jää vain Ranska ja Saksa ja muutama pikkuvaltio, ja he säilyttävät Euron valuuttanaan. Saksan ja Ranska politiikka lähestyy toisiaan. Saksalaisten ”Ordnung” (järjestys) ja ranskalaisten ”laxsismi (löysyys) löytävät kultaisen keskitien. Euroopan Unionista heitetään ensimmäiseksi ulos Kreikka ja sitten  Portugali, Espanja, Italia, Belgia ja Irlanti, jotka ottavat pikaisesti köäyttönsä omat, entiset, kansalliset valuuttansa).

Pohjoismaat: Norja, Ruotsi, Suomi ja Tanska (ja mahdollisesti myös Viro) perustavat oman talousliittonsa Scandinavian Unionin (eli SU:n ), joka perustuu jäsenmaiden täysmääräiseen itsemääräämisoikeuteen. Uusi valuutta luodaan: Nordo (lausutaan nuurdo). Uusi valuutta Nordo laitetaan kellumaan 6 k:ksi, ja sen jälkeen se vakautetaan joko Euroon tai Ameroon. 

Niin, nimittäin U.S.A.n dollari romahtaa samoihin aikoihin, ja uudeksi Pohjois-Amerikan valuutaksi tulee Amero. 

Ehdotan nordoa pienemmän kolikkojen nimeksi iiroa, pitkäaikaisen valtionvarainministerin Iiro Viinasen kunniaksi. Esimerkiksi syksyllä 2012 puolenkilon juustopaketti maksaisi marketissa 3 nordoa ja 75 iiroa.  

Siunausta, ja muistakaa katua syntejänne ja rukoilkaa ahkerasti..

11.10.11

Kreikka on jo periaatteessa konkurssissa.


Kirj. 11. 10.  2011, Anne Lindell

Kreikka on jo konkurssissa. Kreikkaa ei pelasta enää mitkään tukipaketit.


Mikä nyt neuvoksi?

Kreikan pankkien ja sitä mukaa koko Kreikan valtion konkurssin ollessa factum (tosiasia), tulisi Kreikan velkajärjestelyn sisältää seuraavat kohdat:

Kreikan veloista annetaan anteeksi vähintään 50 prosenttia. Jossain on mainittu summa 40 %, joka ei riitä alkuunkaan. Toivotaan, että Suomi ei ole kerinnyt maksaa Kreikalle mitään tätä ennen, sillä nyt tappiot kohdistuisivat kreikkalaisten pankkien sijoittajiin eikä suomalaisiin veronmaksajiin. Kreikan ollessa konkursissa Suomi voi perua lupauksensa. Jos Suomi kerkiää maksaa Kreikalle, niin Urpilaisen saamat ”uudet takuukset” muuttuvat konkurssin jälkeen vessapaperiksi.

Samalla kun Kreikka joutuu velkajärjestelyyn ja osa velasta annetaan anteeksi, niin Kreikan talous asetetaan entistä tiukemmin EU:n, IMF:n ja EKP:n valvontaan. Käytännössä siis päätösvalta Kreikan taloudesta siirtyy maan ulkopuolelle ... eli Kreikkaan tulisi saada Kreikan ulkopuolelta lahjomaton ja puolueeton asiantuntija- ja virkamieshallitus.

Kreikan pankkijärjestelmän tappioihin tulisi varautua yksityisellä ja julkisella rahoituksella. Ne pankit, jotka eivät pysty hankkimaan vaadittua pääomaa nykyisiltä omistajilta, joutuvat kokonaan tai osittain valtion omistukseen. Elinkelvottomia pankkeja ei siis pidä tai kannata tukea. Niiden talletukset ja asiakkuudet voidaan siirtää muihin pankkeihin.

Ja, jotta Kreikan talouden konkurssi ei saastuttaisi muiden Etelä-Eurooppalaisten ”rupusakkimaiden” heikkoja talouksia EKP:n tulisi ostaa Portugalin, Espanjan ja Italian valtionlainoja markkinoilta, jotta niiden korkomenot pysyvät hallinnassa ja luottamus niiden velanhoitokykyyn säilyy. Samalla nämä holtittomat maat pakotetaan nykyistä tiukempaan talouskuriin ja harmaan talouden kitkemiseen, mikä Kreikan kohdalla epäonnistui täysin.

EU-komissio on suunnitellut ja ehdottanutkin pankkien yhteisvastuullista pääomittamista. Tämä merkitsisi massiivisia pankkitukien kustannuksia kaikille EU-maiden veronmaksajille tasaisesti. Ehdotuksen takana on sama ajatus kuin valtioiden velkaongelmien ratkaisussa: pistetään muut maksamaan toisten virheistä. Tämä ajatus sotii ennen kaikkea Maastrichtin sopimusta ja on siten EU:n lain vastainen. Ajatus tuskin menee läpi kansallisissa parlamenteissa. Lähtökohtana täytyykin olla aluksi pankkien yksityinen pääomittaminen. Jos rahaa ei löydy, niin kunkin maan täytyy itse parlamenteissaan ratkaista, mitkä pankit halutaan pitää pystyssä

EU:n rupusakkimaiden finanssikriisin oltua jo miltei 1,5 vuotta sitten kaikkien tiedossa, tämä harvennus jäi Euroopassa tekemättä. Sijoittajilla on ollut ruhtinaallisesti aikaa päättäjien jahkaillessa ja pähkäillessä siirtää rahansa turvaan veroparatiiseihin ja turvallisimmille markkinoille. Myös kullan hinnan viimeaikainen jyrkkä nousu selittyy markkinoitten epävarmuudella. Nyt tästä virheestä maksetaan entistä kovempi hinta. Talouselämän asiantuntijoitten varoitukset menivät päättäjiltä täysin ohi korvien. Ylpeinä ja korskeina narsisteina he pitivät ja pitävät yhä itseään asiantuntijoita viisaampina, ja me veronmaksajat saamme maksaa heidän tyhmyydestään kalliin hinnan.

Valtakunnan syyttäjän pitäisi saattaa nämä kansallisen vaurautemme tuhoojat oikeuden eteen ja panna heidät syytteeseen ja vastuuseen maanpetoksesta.

10.10.11

Saastumisilmiö, ketjureaktio, dominovaikutus alkaa Kreikasta, koko EU kaatuu.

Eu kaatuu, Eu hajoaa, dominoefekti, kerjureaktio, jota ei voi mitenkään enää pysäyttää.


Maanantai 11.10.-11: Laitan tähän alkuun nyt ensimmäistä kertaa tällä sivustolla kokonaisuudessaan profetianisen enneuneni vuodelta 1997, jossa ennustettiin juuri näitä tämän aamuisia uutisia. Olen aikaisemmin julkaissut tällä sivulla katkelman tästä enneunestani, ja tuon saman katkelman useastikin Helsingin Sanomien poliittisella netti-foorumilla. Sama uni löytyy kokonaisuudessa myös Jouko Pihon nettisivuilta ”profetioita 2”, kannattaa muuten käydä tutustumassa Pihon sivustoon. Siellä ennustaa useat näkijät (aikamme profeetat) mm.Venäjän hyökkäävän Suomeen ja miehittävän puolet Suomesta.
.....................
Anne Lindell, Enneuni v. 1997, Eurooppan ja muun maailman paha
talouskatastrooffi.

On elokuu v. 1997 ja näin seuraavan unen. Unessa istuin hämärtyvässä illassa eräänlaisella kaiteella ankealla ja betonisella pihamaalla, ja katsoin keski-ikäisen miehen kanssa isoa kylttiä varastomaisen rakennuksen tai kenties hylätyn hallin suurten ulko-ovien yläpuolella. Kyltissä luki sanat  ”Förråd” (suom. Varasto). Mies puhui hiljaisella äänellä, pää painuksissa alaspäin, hieman tuskaisesti, mutta kuitenkin rauhallisesti ja  melkein kuiskaten: ... Ruokavarastoja täytyy täydentää, sanoi mies, myös siemenviljaa, perunoita ja siemeniä on oltava varastossa tuleville vuosille. Sanoin, että kyllähän meillä nyt ruokaa riittää ... sitähän on jo yli tarpeen. Niin nyt, sanoi mies, mutta entä kun maailmalla alkaa valtava liikehdintä? Mikään silloin ei oikein toimi. Pakolaisten vuoksi Suomen väkiluku on silloin aivan toista kuin nyt, ja osaa vainotaan. Aivan 2000-luvun alussa  tulee olemaan samaan aikaan yhtäällä ääretöntä rikkautta ja hyvinvointia ja toisaalla nälänhätää ja pahoinvointia. Eritoten vuodet 2008 ja 2009 tulevat olemaan rikkaalle Yhdysvalloille ja joillekin Euroopan välimeren maille todella vaikeata laman aikaa. Kreikassa paljastuu pahoja väärinkäytöksiä, jotka johtavat Kreikan valtion ja kansan suuriin kärsimyksiin, ja perässä tulevat seuraavassa järjestyksessä vuoden 2011 kesästä lähtien Portugali, Espanja ja Italia. Häikäilemättömät väärinkäytökset  tulevat julki ja näissä maissa kaikki tulevat kärsimään eräitten harvojen valtaapitävien henkilöitten petoksista. Näissä maissa ihmiset saavat kokea uudestaan ja jopa pahempana sen mitä oli Euroopassa 1990 luvun alussa, koska näihin maihin alkaa virrata satojatuhansia pakolaisia, jotka järkyttävät muutenkin heidän heikkoa talouspohjaansa. Lopulta Italian tilanne puhkaisee todella pahan kriisin kaikkialla Euroopassa ja kaikilla sektoreilla: rahamaailmassa, työllisyydessä, ruokapulassa, pakolaisongelmassa. Italialaiset eivät edes kykene valvomaan rajojaan, joten ei-toivottujen ainesten virtaaminen Afrikasta jopa Euroopan pohjoisosiin on valtavaa. Lohdutukseksi meille suomalaisille, että sillä hetkellä niin Suomessa kuin muualla Skandinaviassakin ovat asiat muuta maailmaa paremmin. Norjaa aletaan kadehtia, ja yht´äkkiä kaikki muut Euroopan valtiot haluaisivat olla yhtä kauaskatseisia ja  riippumattomia kuin Norjalaiset. Huokaisin ja sanoin: minnekkä me sitten voisimme paeta, Ruotsiin, Norjaan? Mies sanoi, että ei kannata paeta ... yritetään vain selvitä jotenkin. Mies otti minua molemmista olkapäistä kiinni lujalla otteella ja sanoi: Me kestetään – uskotko? Nyökkäsin kyyneleet silmissä. Mies nousi ylös ja lähti kävelemään hartiat kumarassa poispäin  ... Tähän heräsin..

...................................

Helsingin Sanomat uutisoi tänä aamuna mm.näin (poimintoja):

...”Olli Rehn sanoi rahaliiton kriisiä käsittelevän EVA-raportin julkistamistilaisuudessa, että esimerkiksi Kreikan velkasaneeraus vaatisi ratkaisun, miten saastumisvaikutus muihin maihin pysäytetään.” ...”Samalla pitäisi estää ketjureaktio, joka lähtee käyntiin pankkien välisen luottamuksen heikentymisestä”... ”Sekä saastumisvaikutus että pankkien välisen luottamuksen heikentyminen ovat Rehnin mielestä nyt jo näkyvissä”...

...”Kreikkaa uhkaa laajin maastamuutto sitten toisen maailmansodan. Kreikan talousministeri Mihalis Krysokoidis myöntää, että tilanne on varsin toivoton ”... ”Talouskriisiä pakenevat erityisesti koulutetut nuoret, joiden tulevaisuutta varjostavat synkät työttömyysluvut. Viime kuukausina muutto on vain kiihtynyt, hän sanoo”....

...”Eurooppa keikkuu parhaillaan "rahoituskaaoksen ja talousromahduksen partaalla", arvioi Elinkeinoelämän valtuuskunnan (Eva) toimitusjohtaja Sixten Korkman perjantaina julkaistussa selvityksessään”..."Puheita rahaliiton hajoamisesta tai sortumisesta ei voi enää pitää pelkästään tuomiopäivän profeettojen katteettomana pelotteluna tai haihatteluna", Korkman kirjoittaa”...

...”Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen arvioi Ylen uutisten haastattelussa maanantaina, että pankkien pääomittamiseen on ryhdyttävä, jotta Eurooppa pystyy selviytymään pahimmasta kriisistään sitten toisen maailmansodan” ...

...”Britannian pääministeri David Cameronin mukaan euroalueen johtajilla on vain viikkoja aikaa torjua talouskatastrofi” ... "Maailmantalouden tilanne on tällä hetkellä erittäin epävarma”... 

...”Teollisuusmaiden velkaantuminen on jo ylittänyt turvallisena pidettävän velan enimmäisrajan, sanovat Kansainvälisen järjestelypankin BIS:n ekonomistit” ... ”Tutkijoiden mukaan johtopäätös on selvä. Kehittyneiden maiden velkaongelma on oletettua pahempi”...
.................
Jotenkin minusta tuntuu, että nyt ei minun enää tarvitse kommentoida mitään, sillä jokainen lukijani varmasti osaa jo vetää omat johtopäätöksensä siitä, mitä kohti ollaan menossa. 

Huolestuttavinta on, että amerikkalainen talousasiantuntija, Principalis Asset Management-yhtiön perustaja ja monen globalistiklubin jäsen, professori Philippa Malmgren sanoo, että Saksa on näinä päivinä salaisesti valmistelemassa eroamista eurosta ja valmistautuvan suojelemaan omaa talouttaan palaamalla D-markkaan, eikä Suomen päättäjät edes harkitse EU:sta eroamista ja Suomen markkaan paluuta, vaan pitävät ajatusta tuomiopäiväprofeettojen hapatuksena ja täysin mahdottomana.


Pitkää huoli itsestänne ja perheistänne ja auttakaa naapureita ja ystäviä ja rukoilkaa paljon ja hartaasti. Muistakaa rukouksen voima, ... rukouksella ja sisulla me voitettiin sodatkin.

6.10.11

Hölmöläisten tarinoita jatkuu: Satumaailman sankariparivaljakko: Jyrki Katainen ja Jutta Urpilainen, ja Suomen uudet "takuukset".

Urpilaisen satu Suomen uusista vakuuksista on  kuin satu "Hiiri, joka ompeli kissalle takkia"; piti tulla takki mutta tulikin vain tuluskukkaro. Tai paremminkin tämä Urpilaisen höynäytys on kuin satu "Keisarin uudet vaatteet" ... siis yhtä tyhjän kanssa, pelkää ilmaa.

Kreikkalaiset naruttivat keväällä 2011 ensin hölmöläisparivaljakon Urpilainen /Katainen hyväksymään käteistalletuksen miljardilainojensa vakuudeksi. Eli Suomi olisi lainannut Kreikalle rahaa ja saanut käteistä rahaa vakuudeksi. Tämä olisi ollut samaa kuin satu "Hölmöläisten peiton jatkaminen". No, Saksa ja Ranska torjuivat tämän hölmöilyn jo heti alkuunsa. Eihän siinä ollut todellakaan mitään järkeä. Ja sitten kreikkalaiset tarjosivat ovelasti pankkiosakkeitaan Suomen lainan vakuudeksi. ...  Suorastaan nerokasta! Ja tämäkös upposi Urpilaiseen ja Kataiseen kuin saapas juoksuhiekkaan. Kyllähän tämän kreikkalaiset osasivat ennakoida; toinen on kansakoulunopettaja ja toisella kutonen lukion lyhyessä matikassa, joten Suomi sai vakuudeksi pelkkää ilmaa, sillä kaikille muille paitsi Jutalle ja Jyrkille on selvääkin selvempää, että Kreikan talous kaatuu konkurssiin alta aika yksikön, eikä sitä enää pelasta mitkään tukipaketit yms. Ensimmäisenä romahtavat Kreikan pankit, ja näin  Suomen vakuuksien arvo haihtuisi salaman nopeasti kuin tuhka tuuleen. 

Jutta Urpilaisen (sdp.) vaalilupaus täysistätakuutuksista” oli vain osoitus suurista ja katteettomista puheista, joita äänestäjille syötettiin vaalikannatuksen toivossa. (Urpilainen ei vielä vaalien alla osannut edes pankkitermejä. Hän luuli, että takaus ja vakuus ovat yhdessä sama kuin "takuus". Todellisuudessa sanaa takuus ei ole suomenkielessä edes olemassa muualla kuin Urpilaisen suussa. On takuu, takuu-sitoumus ja takaus sekä vakuus).

Kreikan talouden konkurssi merkitsee ensimmäiseksi siis Kreikan pankkien kaatumista, kun ne eivät saa enää ulkomaista lainarahoitusta. Pankkien maksukyvyttömyys voidaan poistaa ainoastaan pääomittamalla pankit uudelleen. Tämä tarkoittaa, että Kreikan valtio hankkii pankkeihin uutta osakepääomaa Euroopan keskuspankilta, Euroopan unionilta tai Kansainväliseltä valuuttarahastolta (IMF), ja sen jälkeen nollataan Kreikan pankkien osakkeiden arvo. Pankin omistus siirtyy samalla Kreikan valtiolle ja entiset osakkeenomistajat menettävät omaisuutensa ja Suomen lainojen vakuutena olevat pankkiosakkeet muuttuvat vessapaperiksi. ....

Hah hah haaa .... ”Jutta Urpilaisen ”takuukset” ovat kuin ovatkin ”Keisarin uudet vaatteet” ... eli  pelkkää ilmaa.
 
Urpilainen ja Katainen ovat toimineet ja toimivat vieläkin kuin kylähullut, joille nauraa koko Eurooppa. Suomi on ottamassa naurettavat "vakuudet" ja pelkästään sisäpoliittista syistä.; pitäähän sitä jonkinlaisia vakuuksia saada, kun Jutta meni tyhmyyttään niin pahasti vaalilupauksissaan sellaista rinta rottingilla uhoamaan. Ja nyt Suomen kansa saa kärsiä näitten valtaapitävien anteeksiantamattomasta tyhmyydestä ja korskeudesta. Eikä tämä hölmöläisparivaljakko edes yhtään ihmettele, miksi sitten muut EU-maat eivät halunneet samanlaisia ”olemattomia vakuuksia” sikakalliilla hinnalla ?


EU ja euro kaatuu pian. Kreikka miltei jo konkurssissa. Jutta Urpilainen ja Suomen uudet vakuudet.

Kansakoulunopettaja valtionvarainministerinä, ja jos  y.o. todistuksessa  6 matematiikan arvosanalla pääsee pääministeriksi, niin ei voi odottaakaan muuta kuin katastrofia tässä EU:n vakuusasiassa.

On se ihme, että  valtionvarainministeriltä ei vaadita minkäänlaista pätevyyttä virkaansa. Koko maailman silmissä naurunalaiseksi joutunut Suomi saa maksaa nyt poliitikkonsa tyhmyydet. Miten on mahdollista ettei edes avustajat saa ministeriinsä mitään järkeä tai edes saa heitä vaikenemaan. Pitäisivät edes suunsa kiinni, niin kuulostaisivat oitis viisaimmilta.

Jutta Urpilainen on valehtelija, kuten myös Jyrki Katainen. Ennen vaaleja molemmat vannoivat, että Suomen vastuita ei kasvateta. Urpilainen mm. sanoi että, jotta Suomen vastuut eivät kasvaisi, pitää Kreikan toiselle apupaketille Suomen saada täydet vakuudet. No onko saatu täydet vakuudet ? Ei ole, joten Suomen vastuut ovat entisestäänkin vain kasvaneet. Saatiin vain koppa kaupalla tyhjiä lupauksia

Ja jos Urpilainen taas vastoin kaikkia odotuksia ihan aidosti ymmärsi tuon sopimuksen sisällön, niin hän kyllä aliarvioi aika pahoin Suomen kansalaisia, jos kuvittelee näiden selitysten uppoavan kansaan. Kuinka kauan kansalle voi valehdella, ja kuinka monet lupaukset voi pettää ennen kuin kansa nousee kapinaan? Luulen, että ei enää kauaa.

Suomen valtion EU:lta saamat ja hyväksymät ”Kreikka-vakuudet” osoittavat eittämättä lopullisesti oikeaksi piruja seinille maalanneitten pahimmatkin skenaariot, että nämä asiat ovat aivan liian vaikeita pääministerin tehtävinä hoidettavaksi miehelle, jolla on lukion päästötodistuksessa lyhyen matematiikan arvosana 6 (siis painotan vielä, että lyhyen matematiikan) ja  valtionvarainministerinä alakoulun luokanopettajalle (lastentarhanopettajalle). Ei siinä muutoin mitään ongelmaa olisi, mutta EU-hyeenat "kusettavat" nyt suomalaisia mennen ja tullen.

Jos Suomi olemattomien, 30 vuoden päästä maksettavien (jos koko EU:ta ja sen sopimuksia silloin enää edes on olemassa) pelkästään ja vain 20 % "mukamas-vakuuksien" takia sitoutui antamaan koko lainaerän kerralla, kun muut euromaat tiputtelevat sen vuoden välein viiden vuoden aikana, sillä mitä ilmeisimmin Kreikka meneekin maksukyvyttömänä konkurrssiin alta aika yksikön, Suomi häviää muihin maihin ja näitten vakuussopimuksettomaan tilanteeseen verrattuna nyt koko lainaamansa summan, kun muut maat vain sen minkä kerkiävät maksamaan! ... Jos ensinnäkään kerkiävät maksamaan mitään ennen Kreikan konkurssia.  Tähän ei tarvita edes kiertokoulutasoista matematiikan osaamista! Kaikki muut maailmassa paitsi Jutta ja Jyrki tajuavat ja ymmärtävät sen tosiasian, että Kreikka on jo periaatteessa konkurssissa ... sitä ei pelasta nurinmenemiseltä enää mitkään apupaketit ja tukijaiset

Suomen saamat ”mukamas-vakuudet” (pelkkää ilmaa) eivät olisi Kreikan velkasaneeraustilanteessa saamisten eturivissä vaan aivan häntäpäässä. Urpilaisen ylimielisen naivi selitys, miksi vain Suomi huoli nuo ”mukamas-vakuudet”, oli huolestuttava merkki Urpilaisen ja hallituksen suoranaisesta typeryydestä. Vedotaan Suomen AAA luokitukseen, että meillä on kyllä varaa millä mällätä. Tsiisus kraist millaista hölynpölyä! 


Suomi velkaantuu kovaa vauhtia ja Suomi on sitoutettu jo n. 30 miljardun edestä erilaisiin vastuihin toisten veloista. Siis Suomen piikissä jo 30 miljardin kriisivastuut, Näillä näkymin Suomi ei ole kauan AAA-luokituksen maa.

Näin ollen Suomen saamat Kreikka-vakuudet ovat vain rikka rokassa. Suomelle on kertynyt velkakriisistä suoria ja epäsuoria mutta sitovia vastuita yhteensä jo huikea määrä – noin 30 miljardia euroa.

Kuluuko näin uuden kriisin torjuntaan enemmän rahaa kuin itse kriisi veisi? Tuleeko Kreikan ”tekohengitys ja elvyttäminen ” erilaisilla apupaketeilla kalliimmaksi kuin Kreikan asettaminen velkasaneeraukseen ja jos ainakin 50 % velkoista annettaisiin suoraan anteeksi?

Suomelle kertyy suoraa ja epäsuoraa taakkaa erityyppisistä kriisitoimista suurin piirtein 30 miljardia euroa, kun mukaan lasketaan kaikki tähänastiset hätätoimet ja sitoumukset sekä Suomen laskennallinen osuus niistä.

Suomen pelkkää ilmaa oleva vakuus verrattuina Suomen todellisiin riskeihin Kreikan 30 miljardin osuudesta.

Eikä tässä vielä kaikki, sillä samaan aikaan kun Kreikkaan ollaan syytämässä rahaa, lehdet kertovat Kreikan ostavan lisää sotatarvikkeita. Millä rahoilla ja miksi? Onko Kreikka suunnittelemassa sotaa, vai miksi se varustautuu kovaa vauhtia sukellusveneillä ja tankeilla? Miksi meidän tulisi olla sijoittamassa rahojamme sen enempää Kreikan sotavarusteluun kuin älyttömiin paisuneen valtionhallinnon ylisuuriin palkkoihinkaan? Kreikan valtio ja sen virkamiehet tuhlaavat kuin viimeistä päivää eikä katumuksesta näy häivähdystäkään. Kuljetaan EU:ssa vakuuttelemassa säästötoimenpiteistä, mutta todellisuudessa ja konkreettisesti ei olla toteutettu säästötoimenpiteitä piirun vertaa, eikä niitä toteuteta näillä näkymin vastaisuudessakaan. En millään voi ja kykene tajuamaan, miksi ei edes Suomi saanut reaalivakuuksia Kreikalta,.vaan täysin konkurssikypsään maahan kannetaan miljardeja euroja täysin vastikkeetta, vai olisiko mielestänne antajalla jokin oikeus saada 150 mrd euron kultavarantoa hallinnoivalta Kreikalta edes jokin vakuus?

Meillä sen sijaan asiantuntijat ja professorit varoittelevat ankeista ajoista, sillä he kyllä osaavat ennustaa mitä tästä Urpilaisen ja Kataisen tohuista Suomelle seuraa.

Näistä tukipakettisotkuista puhuttaessa puhutaan mediassa aina vain yhdestä asiasta kerrallaan, jolloin koko ongelmakentän kokonaisuutta on vaikea hahmottaa. Tulisi puhua jokaisen lisämiljardin kohdalla Suomen kokonaisvastuusta ja millaista päivävauhtia se lisääntyy koko ajan. Lukuihin olisi otettava aina mukaan myös Suomen Pankin kautta valuvat miljardit; syyskuussa luku pomppasi taas taseessa ylöspäin kun Suomen Pankki siirsi varoja EKP´lle (Euroopan Keskuspankille), joka ostaa yhä Italian, Espanjan ja Kreikan velkakirjoja. Näistä ei puhuta mediassa lainkaan. Media voisi alkaa pitää esillä laskuria, josta näkyy jokaisen uuden tukierän ja takauksen jälkeen kokonaissumma, johon suomalaiset veronmaksajat on sidottu.

Vielä keväällä Jutta Urpilainen vaati Suomen antamalle lainalle täyttä vakuutta Kreikalta. Vakuus muuttuikin paineen edessä kaikkea maita koskevaksi, mutta  vakuudelle pantiinkin nyt sellaiset ehdot, että se ei kelvannut millekään maalle, eli vakuudesta joutui maksamaan sen verran kalliin hinnan, että yksikään EU-maa ei pitänyt hintaa järkevänä ...  paitsi Urpilainen, jolla oli ”sisäinen” tarve hyväksyä tarjous, ... mitäs tuli vaalilupauksissa uhottua. Ei ihme että salissa naureskeltiin Suomelle; tämä vakuuskeskusteluhan oli näet farssinäytelmä alusta loppuun.

Tehdään nyt aluksi kaikille selväksi, että 1 miljardi on 1000 miljoonaa, Suomi  saa siis Kreikalta 880 miljoonan euron vakuudet lainamalleen 1,44 miljardin euron summalle ( eli 1440 mijoonan).  Aika on kuitenkin erittäin epävakaa vakuus, sillä Kreikalle myönnettävän laina-ajan eli 30 vuoden kuluttua sen 880 miljoonan euron arvo on sitten se mitä se on, ja jos niitä rahoja edes jossain on, ja että ne sieltä saadaan. Kukaan ei kerro todellakaan missä nuo 880 miljoona on, ja jos ne on jossain, niin minne ne sijoitetaan (tallennetaan) kasvamaan korkoa .... kenties. Kreikalla ei tuollaisia rahoja ole eikä tällä menolla tule koskaan olemaan  ... ja kun reaalivakuuksia ei Kreikka suostu Suomelle myöntämään (kiinteistöjä, saaria yms.), niin mitä nuo 880 mijoona oikeastaan on? Jollei ne ole rahaa, niin mitä en oikein on? Tietääkö tätä kukaan?  Eikö teidänkin mielestä tässä ole jotain mätää ... jotakin joka ei oikein stemmaa. Jotensakin tämä koko vakuusasia haisee?

Kreikka menee ennen pitkää ihan varmasti konkurssiin, ja silloin on Suomi häntäpäässä vonkuamassa rahoja takaisin. Ja vielä vähän tätä ihmeellistä ja perin outoa EU-laskuoppia: Suomi on lupautunut maksamaan siis ensin 1,44 miljardia (eli 1440 miljoonaa) euroa Euroopan pysyvään vakausmekanismiin – ja muistakaa tämä  ... velkarahalla ... suomi maksaa 1440 miljoonaa euroa lainarahalla ... ei valtion kassasta, koska meillä ei sellaisia rahoja ole. Ja jos korko on 4 % (suurinpiirtein nykyisen korkotason mukaan, mutta tulevaisuudessa se voi olla ihan mitä tahansa), maksamme siis tuosta 1,44 miljardista joka vuosi 4/100 x 1440 miljoonaa euroa eli yhteensä vähintään 57.6 miljoonaa euroa pelkkinä korkomenoina. Lainaahan pitäisi sitten myös joskus lyhentää eli maksaa takaisin tuo 1,44 miljardia! - Ja vielä: Suomihan on nyt luvannut sitten kasvattaa osuutensa tuosta hämärästä vakausmekanismista 14 miljardiin eli 14 000 miljoonaan euroon. Tästä Jutta Urpilainen ja Katainen eivät puhu ollenkaan, vaan vain siitä, että mitä ”vakuusrahat” (todellisuudessa velkakirjat) toisivat korkoetuina Suomelle ... siis ... jos tuovat lainkaan korkotuloja. Siis Urpilainen puhuu ”oletetuista korkotuotoista”. Jäämme korvia myöten velkaantuneina näppejämme nuolemaan.

Kreikka on kuin teho-osastolla letkuissa makaava potilas. Sellaista ei voi enää panna itse selviytymään omista ongelmistaan, vaan letkut on vain vedettävä pois ja annettava potilaan, eli Kreikan, kaatua. Ainoat, jotka tämän ymmärtävät ovat Kreikan omat kansalaiset ... he eivät enää  edes halua jaksaa. He lakkoilevat ja mellakoivat niin kauan, kunnes  Kreikka ajautuu konkurssiin, ja silloin suomalaiset joutuvat toteamaan, että Kreikan vakuudet olivat kuin ”tuulimuna” ... pelkkää ilmaa, ja Suomi suurimpana  hölmöläisenä kokee suurimman tappion, koska Suomen takaama summa maksettiin Kreikalle yhdellä kerralla. Toiset EU-maat ovat sen verran jälkiviisaita, että he maksaisivat takaamansa lainasumman erissä. Urpilainen ja ja Katainen eivät edes suostu keskustelemaan sellaisesta asiasta kuin, että miten sitten käy n.s ”vakuuksien” (eli pelkän ilman), jos ja kun Kreikka ajatuu konkurssiin? Tätä kysyi TV-toimittaja haastattelussa A-sudiossa keskiviikkona 5.10., mutta Jutta kierteli koko ajan kysymyksen eikä suostunut vastaamaan ja lopulta toimittaja luovutti.

Kreikkalaiset itse tietävät mihin tukirahat menevät: isokenkäisten taskuihin ja ulkomaisille raharikkaille pankeille. Miksi yrittääkään enää pelastaa sellaisia, jotka eivät itse halua tulla pelastetuiksi?

Mutta miljoonat ja miljardithan ovat vain pikkurahaa poliitikoille. 5 miljoonaa suomalaista - tai oikeammin 2-3 miljoonaa suomalaista nettoveronmaksajaa - saavat ilon maksaa tulevaisuudessa reilusti lisää veroja. Ja tämä kärsimys vain, jottei kreikkalaisten edelleenkään tarvitse maksaa veroja ja että saksalaiset ja ranskalaiset pankit pelastetaan. Tästä tässä EU- kusetuksessa on koko ajan ollut kyse. Siis, suomalaisille luvatut vakuudet ovat vain EU:n  ilvelilyä, sillä  todellisuudessa mitään vakuuksia Suomi ei ole saanut, mutta kuka kertoisi tämän selkokielellä Urpilaiselle ja Kataiselle?

Tämä ”vakuussotku” ei olekaan kuin ”Hiiri ompeli kissalle takkia”, koska kankaasta  jäi sentään jäljelle ainekset tuluskukkaroon, vaan tämä Urpilaisen ja Kataisen vakuuttelu Suomen saaman vaakuuspaketin oivallisuudesta on kuin ”Keisarin uudet vaatteet”, eli .... pelkään ilmaa. Ja jollainhan tavalla tämä vakuusselitys oli myytävä kansalle, jotta vaalilupauksia ei voisi sanoa puhtaiksi valheiksi,  ja vielä pahempaa on, jos Urpilainen itsekin uskoo tähän satuun. Tyhjän vakuuden, siis sen nyt saadun, saa kyllä pyytämättäkin.

Odotan innolla seuraavaa täysistuntoa, kun Soini vaatii Urpilaisen tuomaan esille nämä "mukamas-vakuudet" ... jos vaatii, sillä Soinilta on jotenkin puhti poissa. Ilmeisesti puolueen eräitten kansanedustajien sekoilut harmittavat ja väsyttävät Soinia aivan liikaa.

Eikä tähän voi muuta sanoa enää kuin, että hallitus vaihtoon, osaava virkamieshallistus tilaalle ja uudet eduskuntavaalit heti! Minä olen sitä mieltä, että poliitikot eivät sovi ollenkaan hallitukseen. Hallituksessa tarvitaan älyä ja osaajia eikä oman edun tavoittelijoita ja omien kannatuslukujen laskijoita, eikä varsinkaan oman ylisuuren egonsa glooriassa paistattelijoita.

....
Loppukommetti: Tostaina 6.10.
-         Soini puhui kyllä tosi hyvin ja vakuuttavasti eduskunnassa hallituksen kyselytunnissa, ja mainitsi laillani, että Kreikka on jo periaatteessa konkursissa, mutta hän ei saanut vastausta kysymykseensä, eli, voiko Suomi vielä perääntyä Kreikan tukipaketista? Hän ei saanut vastausta ... ei Urpilaiselta eikä Tuomiojalta. ...  Joten se siitä

-         Sdp:n kansanedusta Mia-Petra Kumpula-Natri hehkutti oman puolueensa ja sitä myöten hallituksen erinomaisuutta, ja sanojensa vakuudeksi hän vetosi talouslehtien kirjoituksiin. Valitettavasti Kumpula-Natri ei vain tiennyt, että taloustoimittajat kirjoittavat sitä mitä heiltä tilataan. Yksikään taloustoimittajista ei tule kirjoittamaan, että Kreikka on ilmeisesti jo konkurssissa ennen kuin Kreikka on todellakin konkurssissa.

17.9.11

Jussi Halla-aho, Timo Soini, timokratia, tavallisten suomalaisten itkupotkuraivareita

Jussi Halla-aho erotettiin eduskuntaryhmästä kahdeksi viikoksi 

Helsingin sanomat: 15.9.2011.  Perussuomalaisten eduskuntaryhmä on erottanut  Jussi Halla-ahon ryhmän työstä kahdeksi viikoksi.  Eduskuntaryhmän päätös oli yksimielinen. Myös Halla-aho tyytyi ratkaisuun. Puolueen puheenjohtaja Timo Soini esitti Halla-ahon erottamista kuukaudeksi. Keskustelun aikana hän tuli vastaan kahden viikon erottamisen kannalle. Erottamisen syynä on Halla-ahon keskiviikkona Facebookiin kirjoittama teksti. Halla-aho kirjoitti, että juuri nyt Kreikkaan tarvittaisiin sotilasjuntta, jonka ei tarvitsisi välittää suosiostaan ja joka voisi panna lakkoilijat ja mellakoijat kuriin panssarivaunuilla.

Anne: Halla-ahon sammakoille sotilasjuntasta Kreikkaan naurahdetaan kaljasieppojen leireissä ja joitakin olalletaputtajia löytyy tavistenkin piireistä, mutta kun maailmalla ollaan äimänkäkenä ja kauhuissaan, niin rangaistus Halla-aholle törkeästä möläytyksestä on vaivaiset 2 viikkoa eristyksessä perussuomalaisten eduskuntaryhmästä. Sehän on palkinto eikä rangaistus! No, ainakin Timo Soini saa nyt 2 viikkoa hengähdystaukoa ja voi keskittyä vihdoinkin politiikkaan.

Perussuomalaisten kansanedustajat Timo Soinin pahin päänsärky. Kallista peliaikaa hukkaantuu turhilla jäähyillä.
Totuus alkaa kansalle paljastua, että Perussuomalaiset olivat onnistuneet jotenkin ihmeen kaupalla aktivoimaan valtavan määrän ihmisiä äänestämään eduskuntaan kansanedustajiksi henkilöitä, joilla ei tunnu olevaan mitään käsitystä yhteiskunnallisesta päätöksenteosta tai politiikan  tai edes eduskuntatyön periaatteista.

Eräät Perussuomalaiset kansanedustajat katsovat asiakseen puhua "koko kansan suulla", ja sitten kansa saa hävetä heidän möläytyksiään korvat punaisina.

Filosofiaa lukeneella Halla-aholla pitäisi olla myös hyvä tilannetaju siitä, mitä hän puhuu, miten puhuu, ja koska puhuu. Kyllähän se on totta on, että Halla-aholla petti nyt pahan kerran tilannetaju sotilasjuntta-lausahduksellaan. Halla-ahon ongelmana on, että häneltä puuttuu kyky politiikan hallintaan. Hän on pelkkä ajattelija, joka heittää usein harkitsemattomia ajatuksiaan sinne sun tänne, ja sitten hän jää odottamaan mitenkä ne kansaan kolahtaa. Kun en henkilöä lähemmin tunne, niin on vaikea tietää onko tämä älytön möläyttely hänen erikoista huumorintajuaan, (jos on, niin se on huonoa sellaista), vai vain eräänlainen persoonallisuuden häiriö - narsismi, sillä näyttää siltä, että hän ei itse ymmärrä (narsistin tavoin) kuinka pahasti tuli ainakin tällä kertaa sanottua. Halla-aho on valinnut tyylin, joka sopii vain satunnaiselle ruohonjuuritason bloggaajalle - ei kansanedustajalle. Kansanedustajalla pitäisi olla käsitys siitä mitä suustaan päästää, ja epäilemättä hän haki taaskin vain kannatusta kaljasieppojen ja örisijöitten leireistä.

Tosiasia on, että tavallaisia kaduntallaajia nämä kansan synkkien rivien ”halla-aholaiset” ärsyttävät, mutta niistä ei kannata olla tosissaan huolissaan. Halla-aholaiset eivät ole  aiheuttaneet tavallisille suomalaisille tähän asti muuta harmia kuin närästystä ja satunnaisia itkupotkuraivareita.

Jussi Halla-ahon poikkipoliittiset mielipiteet eivät silti katoa lähiaikoina minnekään. Narsistina hän pulpahtaa pian taas jostakin esiin. Sanomisen halu ja pakko on hänellä aina olemassa, enkä usko, että rangaistuksen pelkokaan voi sitä mitenkään hillitä.

12.9.11

Olli Rehn, ei hätiä päiviä. EU kaatuu, euro romahtaa

EU ja euro ovat romahduspisteessä. Aikoinaan Kreikan ottaminen EU:hun oli anteeksiantamaton virhe. Kreikka on tällä hetkellä EU:n suurin rosvo. Kuka tai ketkä ovat tähän syyllisiä. Tai pitäisi kysyä: kuka voiteli ja ketä?

Nyt syynä Euroopan pankkien ja niihin sijoittaneiden osakkeitten jyrkkään kurssilaskuun on markkinoilla alati vahvistuva käsitys siitä, että Kreikka ajautuu eittämättä velkajärjestelyyn tai jopa konkurssiin.

Samaan aikaan on kuitenkin kreikkalaisten mahtisukujen, poliitikkojen ja korkeitten virkamiesten rahat turvassa Sveitsin ja Kyproksen pankeissa. Sinne ei EKP:n käsi ulotu, eikä EKP pääse muutenkaan Kreikan rikkauksiin mitään kautta.

Olli Rehn puhuu kauniita, vaikka hän on itse nähnyt Kreikan pystyvän vain asioiden pimittämiseen, törkeisiin valehteluihin ja anteeksiantamattomiin asiakirjapetoksiin, tilastojen, lukujen ja laskelmien väärennöksiin, sillä muutoin Kreikkaa ei olisi ikinä kelpuutettu EU:hun.

Missä ovat nyt päätöksentekijät ja heidän vastuunsa? Päätöksentekijöistä ei yksikään uskalla sanoa totuutta ja vaatia, että Kreikka on irroitettava heti euro-alueesta. Jollei poliittista uskallusta ja tahtoa tähän löydy, niin markkinat pakottavat hyvin pian EKP:n tähän päätökseen. On tultu siihen pisteeseen, että poliittinen järki korvataan markkinapakolla.

Mitä ihmettä me teemme näin imbesilleillä päättäjillä, kysyn vain? Ei akateeminen hurskastelu ja toiveajattelu korvaa vastuullista politiikkaa. Kapinamieli ja protestiaalto syntyy pian joka ikisessä euromaassa, näin on marjat. Kreikassa kapinoidaan leikkauksia vastaan ja muissa EU-maissa pian siksi, että leikkauksia Kreikassa ei tehdä edes nimeksikään, ja juuri tämän vuoksi Kreikasta halutaan päästä eroon. Kreikan rahantarve on pohjaton kuin papin säkki. Jollei tämä tukipakettihulluus pian lopu, niin EU:sta on tullut Euroopan rupusakkimaiden sosiaali- ja köyhäinaputoimisto ... ei muuta, ja  jonka rahoittajana on kohta enää ainoastaan Suomi.

Nyt Kreikan pääministeri on ilmoittanut, että lisävaroja valtion velkaan haetaan esimerkiksi korottamalla kiinteistöveroa. Voi tsiisus, sanon minä! Ei tiedä, itkiskö vai nauraisko. No, entäs kun Kreikan valtio omistaa julkisista kiinteistöistä miltei kaikki (vert. "hölmöläisten täkki"), ja yksityisille on olemassa kiinteistöverotuksessa norsun mentävä porsaanreikä; eli kiinteistöveroa ei tarvitse maksaa lainkaan, jos rakennus ei ole vielä täysin valmis. Joka ikinen kreikkalainen yksityisen kiinteistön omistaja osaa jättää kiinteistöönsä jonkun törröttävän laudanpätkän, ja kas kummaa ... kiinteistö ei valmistu koskaan, eikä kiinteistöveroa tarvitse siitä maksaa ikuna päivänä.

Saksa on tajuamassa tämän Kreikan mahdottoman tilanteen, ja Angela Merkelin lähtölaskenta on jo alkanut, sillä saksalaiset eivät anna anteeksi poliitikkojen virheitä, toisin kun Suomessa on tapana.

Ainoa, joka hokee täysin sairasta ja älytöntä mantraansa päivästä toiseen, on Olli Rehn. Uskomaton tapaus! Muistattehan, että aivan samoin teki myös Saddam Husseinin virallinen tiedottaja Muhammad Sa´id al Sahhad. Kameroiden edessä tämä mies vain uhosi voittoa ja  vakuutteli, että kaikki on hyvin ...  ”Alla´hu Akbar!” ... no problem, vaikka kuvassa hänen selkänsä takana näkyi amerikkalaisia sotilaita ja  liittoutuman tykkituli kuului kumeana taustalla. Ja kun häneltä kysyttiin, että mistä nuo savupatsaat ja tulitus, niin mies vastasi aivan pokkana, että: amerikkalaiset ne vain siellä kaupungilaidalla ottavat itsensä epätoivoissaan hengiltä". Kaikki muut, paitsi Olli Rehn, näkevät, että tilanne EU:ssa on tällä hetkellä täysin pois hallinnasta. Kyllähän tämän Rehnin pakkotilanteen pupunsyöttämisen ymmärtää, kun tiedetään, että hyvällä palkalla ilman vaaleja virkaansa valittu tiedottaja voi höpistä ihan mitä tahansa sylki suuhun tuo, kunhan vain rauhoitetaan tilannetta sen verran, etteivät sijoittajat hermostu.

Olli Rehn, EU katuu, Euro  romahtaa.


Kreikan julkinen velka on nyt yli 150 % bkt:sta. Vertailun vuoksi Suomen vastaava luku on vajaa 47 % bkt, ja Suomi sentään on aika velkainen maa. Kreikka ei tule eikä pysty mitenkään selviämään ”kuiville”, vaikka sinne rahdattaisiin kuinka paljon tukijaisia tahansa, koska ensinnäkään ne tukijaiset eivät mene muualle kuin Saksan, Ranska ja Englannin pankeille. Siis ... vielä kerran. Lähdemmekö me tukemaan Euroopan suurimpia pankkeja, vai sanommeko ei EU:lle ja eurolle, ja irtaudumme Euroopan rahaliitosta ja Unionista ja eurosta? Miettikääs tätä!

Näyttää siltä, että EU-vellihousupoliitikkojen pelihousut ja poliittinen pokerinaama eivät enää kestä kansan syvien rivien painetta. Kun poliitikot ovat huomanneet, että kaikki ”pelimerkit”on käytetty, eikä uusia valheita ja selityksiä enää keksitä, on vain yksinkertaisesti pakko päästää Kreikka konkurssiin, se on sama kuin  euron ja EU:n hajoaminen, sillä ahnaat ja vain voittoa tavoittelevat  sijoittajat siirtävät pelkonsa Kreikasta seuraavaan euromaahan: Portugaliin ... Espanjaan ... Italiaan ...  jne jne. Tämä on se turbulenssi, dominoefekti, josta olen aiemmin näissä kirjoituksissa niin monesti varoittanut. Nyt ei enää voi muuta seurata tästä turbulenssista kuin kylmää kyytiä EU:lle ja eurolle.
 

Kreikan julkisen talouden saneerausohjelma ei ole edennyt alkuunkaan niinkuin ohjelmaan kirjattiin jo tukipaketin nr. 1 ehdoiksi. Sopimuksia on rikottu mennen ja tullen. Suomessa Katainen ja Urpilainen vain näyttelevät hankalaa, mutta kaikki tietävät, että Kreikan tukipaketti nr. 2  hyväksytään ilman mitään vakuuksia, koska tästä on jo annettu ”kabinettilupaus” Ranskalle ja Saksalle salaisissa ”käytäväneuvotteluissa”.

Tässä minun neuvoni mitä nyt pitää heti tehdä:

1. Tämä nykyinen Suomen hallitus on kaadettava heti.
2. Suomen eduskunta hajoitettava heti ja uudet vaalit järjestettävä nopeasti
3. Välittömästi on määrättävä uusi hätätilahallitus, jonka johtoon tulee talousasiantuntija  ja muut ovat eri osa-alueiden asiantuntijoita ja virkamiehiä ... ei yhtään poliitikkoa enää tähän joukkoon.
4.Uusi hätätilahallitus alkaa valmistelut välittömästi EU:sta ja eurosta irtautumiseen. Poikkeusluvan tähän myöntää edellinen hallitus, edellinen eduskunta ja tasavallan presidentti. 
5. Katainen ja Urpilainen tulee panna vastuuseen ja heidät tulisi panna syytteeseen maanpetoksesta, sillä niin vakava on tällainen Suomen etujen vastainen poliittinen ”hyväveli”-peli.

Suomi voi irrota Eu:sta ...vielä ja toistaiseksi, mutta kohta se on mahdotonta. Liittovaltiosta kun erotaan vain aseilla.

10.9.11

Eu ja euro kaatuu. Kreikka jo konkurssissa. Tuetaanko euro hengiltä?

EU kaatuu ja hajoaa, euro romahtaa, Kreikka on jo periaatteessa konkursissa.

Euron pelastamiseksi tarkoitetut hätätoimet koituvat eittämättä euron kohtaloksi. Kaikki tähän astiset kriisitoimet euron pelastamiseksi ovat täysin epäonnistuneet ratkaisemaan EU:n rupusakkimaiden toistuvia velkakriisejä tai edes estämään kriisin leviämistä kaikkialle EU:n maihin, jopa Suomeen. EU:n rahaliiton kehittäminen mukamas vain Kreikan kriisin varjolla Euroopan Liittovaltion suuntaan ei enää pelasta euroa, vaan tappaa sen. Mitkään hätätoimet tai avustukset, lainat yms. eivät enää pelasta euroa eikä edes  EU:ta saatikka sitten edes EU:n luuserimaata Kreikkaa. Eikä näin ole edes tarkoituskaan tapahtua Saksan, Ranskan ja Englannin ovelalla yhteistoiminnalla, vaan tarkoitus on ajaa koko Eurooppa ja EU Liittovaltion suuntaan, siis Hitlerin utopia Kolmannesta Valtakunnasta on par´aikaa toteutumassa. Me lahjoitimme sittenkin typeryydessämme itsenäisyytemme Euroopan johtaville valtioille. 

Runsaan vuoden kuluessa euron kriisin taltuttamiseen on eri tavoin käytetty tai varattu satoja miljardeja euroja, (Suomen osalta jo 440 miljoonaa euroa), joilla ei ole kuitenkaan saavutettu toivottuja tuloksia. Kriisi on päin vastoin pahentunut ja laajentunut merkittävästi. Todella pahoja kriisimaita Kreikan lisäksi ovat: Portugali, Espanja, yhä vieläkin Irlanti ja nyt myös Italia. Rahoitusmarkkinoiden luottamus etenkin noihin Välimeren euromaihin ei ole palautunut, vaan se on entisestäänkin heikentynyt. 

EU:n rupusakkivaltiot imemässä EU:ta kuiviin. Kuoleman kellot ovat jo alkaneet soida Eu:lle ja eurolle.


Euro ei kestä tätä kosmeettista tekohengitystä loputtomiin. Väärä taudinmäärittely ja näin ollen myös väärä lääkitys johtavat tätä menoa ennen pitkää potilaan eli euron menehtymiseen. 

Suunnitteilla oleva ”Tulonsiirtounioni ”... kuten EU tätä nykyä jo oikeastaan onkin, on vain askeleen päässä Liitovaltiosta
 
Velkakriisin ratkomiseksi tarkoitetut hätätoimet muuttuvat sitä vaarallisemmiksi mitä päättäväisemmin euroaluetta aletaan kriisin varjolla hivuttaa Euroopan Liittovaltion suuntaan. Rahaliiton muuttaminen Liittovaltioksi ei ole euron viimeinen toivo, vaan viimeinen niitti vielä itsenäisten tai itsenäisiksi luulevien Euroopan suht´koht varakkaitten valtioitten arkkuun, joihin Suomikin vielä toistaiseksi lukeutuu.
Liittovaltiokehitys valkenee EU:n vauraimmille valtioille sillä hetkellä, kun ministerit ja kansanedustajat näissä maissa tajuavat, mitä  tuo "Tulonsiirtounioni" todellisuudessa tarkoittaa. 

Suomen lasku olisi tässä tulonsiirtounionissa yli kymmenen miljardia vuodessa. Verotuloihin perustuva tulonsiirtomalli rasittaisi rikkaita korkean veroasteen maita ja hyödyttäisi köyhimpiä ja matalan veroasteen maita. Suomi kuuluisi ilman muuta maksajamaihin. Laskelmien suuntaa-antava tulonsiirtomalli sälyttäisi Suomelle yli kymmenen miljardin euron maksuvelvoitteet. Eikä kyse ole kertamaksuista, vaan Suomen pitäisi pulittaa tämä siirtosumma joka vuosi. 

Minun mielestäni ainoa keino, mitä on enää jäljellä tehtävissä on, että kukin EU-maa  palaa omalla vastuulla olevaan omaan taloudenpitoonsa – siitäkin huolimatta, että osa kriisimaista joutuisi toteuttamaan tuntuvia velkasaneerauksia, ja osa jäsenmaista taas ja jälleen kerran joutuisi pääomittamaan omia pankkejaan. Tämä olisi se karvas kalkki, jonka etenkin Saksa, Ranska ja Englanti joutuisivat nielemään.

Pohjoisen tiukka ja kapea ja etelän höllä ja lavea moraalikuilu estää velkaliiton.
 
Harva europäättäjä on vielä avoimesti ilmoittanut ajavansa nykyisen rahaliiton tai koko unionin muuttamista Liittovaltioksi. Nyt jo rikotaan EU:ssa sopimuksia, sillä euromaiden yhteisvastuulliset velkakirjat olisivat unionin Lissabonin  ja Maastrichtin sopimusten vastaisia, ellei unioni ensin muutu Liittovaltioksi. Siis, jotta sopimuksia ei rikottaisi on EU:n muututtava Liittovaltioksi. Tajuatteko tätä yhtälöä?

Mutta Liitovaltio ajatus on täysin utopiaa, sillä jo pelkästään euromaiden vertailu hallinnon tehokkuutta, lainkuuliaisuutta ja korruptoituneisuutta kuvaavien mittareiden avulla kertoo sen, miksi Euroopan Liittovaltio-ajatus ei voi toimia kuin korkeintaan paperilla. YK:n "moraalimittareita" lainatakseni  Suomen kaltaisten pohjoisten maksajamaiden ja eteläisten kriisimaiden välillä ammottaa aivan liian suuri moraalikuilu, jotta esim. Suomi voisi edes ajatella ryhtyvänsä minkäänlaiseen yhteisvastuulliseen velkaliittoon noiden rupusakkimaiden kanssa. Me emme yksinkertaisesti luota piirun vertaa Kreikkaan, Portugaliin, Espanjaan, Italiaan ... tai edes Irlantiin, Saksaan, Ranskaan, jne jne ... hmmm ... ehkä voisimme korkeintaan luottaa Ruotsiin, mutta siihen se sitten loppuukin.

Koska Suomi on ollut valmis laittamaan kapuloita EU:n rattaisiin, sen pitäisi myös varautua koko eurojärjestelmän hajoamiseen aivan lähiaikoina. Euro vetää jo viimeisiään. Suomellakaan ei mene enää hyvin. Suomessa pitää nyt miettiä, miten maa selviäisi uudessa ympäristössä. Levottomuus rahamarkkinoilla on pysynyt suurena, kun Kreikalle laaditun toisen pelastuspaketin kohtalo on käynyt Suomen käynnistämän vakuuskeskustelun takia epävarmaksi. Lisäksi Kreikan ja Italian säästötoimien uskottavuus on todettu kaikkialla yksimielisesti vähintäänkin kyseenalaiseksi. 

Eli, joko menemme mukaan Euroopan Liittovaltioon tai eroamme EU:sta. Muita vaihtoehtoja meillä ei ole.

Kreikalle työnnettävä raha ei tule säästämään Eurooppaa enää miltään lamalta, koska sillä on niin suuri velka, ja maan talous on ihan kuralla. Turbulenssi käynnistyy Kreikasta ja lopullisen kuoliniskun EU:lle ja eurolle antaa Italia. Kreikalla ei ole enää jäljellä muu  kuin Argentiinan malli: kun kaikki mikä on ollut saatavissa EU:sta on lypsetty ja tuhlattu, niin sen jälkeen mitätöidään lainat, eli maa ajautuu velkasaneeraukseen ja jopa konkurssiin, jota minä ainakin vahvasti pidän todennäköisenä. Kuinkahan sitten käy Urpilaisen vakuusneuvottelujen kanssa? Urpilaisen uhosta tulikin melko varmasti tuho Suomen itsenäisyyden rippeille. Se mikä minua masentaa eniten on Suomen politiikkojen taso. Kuka meidät pelastaa Suomen poliittiselta lössähtäneeltä sakilta?  Suomi on täysin tuuliajolla, sillä meillä ei ole älykkäitä poliittisia johtajia. Jos Suomen poliittiset päättäjät saisivat pienoisen järjen häivähdyksen ja päättäisivät yksimielisesti irroittaa Suomi heti EU:sta, niin Kreikan konkurssissa suomalaiset pääsisivät koko EU-sotkusta eroon 440 miljoonalla, eli me menetettäisiin ainoastaan jo tuon maksamamme summan, mutta jos jatkamme tätä farssia, niin summa on aivan pian 880 miljoonaan euroa.

Kreikka on vain tekosyy, ja eurokriisi on suurenneltu, sillä alunperin tarkoitus on ajaa EU Liittovaltioksi. Eikä tämä ole mikään vitsi tai pelkkä oletus. Kreikan talous on vain vajaa 3% EU taloudesta ja aikaisemmat apupaketit on menneet huitsin nevadaan, mutta Italia ja Espanja tarvitsee rahallista apua enemmän kuin rahaa kului kahteen viimeiseen maailmansotaan yhteensä. Tajuatteko te tätä? Surkuhupaisaa on, että Suomen poliittinen eliitti ei vieläkään ymmärrä tätä, mutta onneksi tavallinen kaduntallaaja näkee asioitten oikean laidan ja ymmärtää, että nyt on korkea aika irrottautua EU:sta ... huomenna voi olla jo myöhäistä, sillä Liittovaltiosta ei sitten enää irrottaudutakaan muutoin kuin aseilla.


Koko Eurooppa nukkuu suloista Ruususen unta sillä aikaa, kun eurooppalaiset isoimmat pankit ovat siirtämässä varojaan Yhdysvaltoihin. Jonkinlainen joukkopako on jo alkanut, eikä Euroopan keskuspankilla ole muuta vaihtoehtoa kuin kaivaa syvemmältä taskunpohjalta, tai antaa koko systeemin kaatua ... kuten se pian tekeekin.

Rajulla ja rohkealla politiikan muutoksella voitaisiin Suomessa vielä estää lisätappiot. Nyt on ryhdyttävä tositoimiin - eikä käytettävä viikkoja joihinkin vakuuksiin ym. poliittiseen pelleilyyn.

Mutta silti on Suomessa aloitettava säästötoimet. Valtion virkamieskuntaa on kevennettävä tällä kertaa todella rajulla otteella. Viimeisen 20 vuoden aikana leikkauksia on tehty suorittavassa portaassa sekä puolustusvoimissa. Eikö nyt olisi aika laittaa byrokratian portaat uusiksi?  Mikään ei tunnu riittävän, kun poliitikot tekevät työllistävästä yrittämisestä todella vaikeaa. Kreikka ja jopa Suomi ovat loistavia esimerkkejä siitä, miten tehoton virkamieshallinto jarruttaa kaikkea edistystä ja säästötoimia. Jos poliitikot eivät ota kunnon otetta valtion virkamiehistä ja karsi näistä vähintään 80 %:ia pois, niin valtion talouden tehostaminen on liki mahdotonta, koska nimenomaan juuri valtion virkamiehet vastustavat kaikkea työtä ja omien etujensa leikkaamista viimeiseen asti.

Kreikan konkurssia viivyttää enää päättäjien kädenvääntö tappioiden maksajasta. Saksa, Ranska ja Englanti joilla on suurimmat saatavat, eivät haluaisi pääomittaa omia pankkejaan ja sitä kautta lisätä omien kansalaistensa veroja, joten nyt pyritään uuvutustaktiikalla saamaan mukaan nämä eurohurmasta ja narsismista kärsivät poliitikot lupaamaan maansa kansalaiset maksajiksi ... ja meillähän näitä narsistipoliitikkoja edelleen riittää.

En tiedä kuinka monta kertaa täällä täytyy teille toistaa ja vääntää rautalangasta se tosiasia, että alunperinkään ei ollut kyse Kreikan tukemisesta vaan pankkituesta Saksalle, Ranskalle ja Britannialle.  Miksi niin monet menevät tuohon politiikkojen täysin tarkoitukselliseen harhauttamiseen mukamas joidenkin euromaiden tukemisesta, kun kyse ei ole alunalkaenkaan ollut siitä, vaan näiden maitten rikkaitten pankkien tukemisesta.

Sijoittajien silmissä Kreikka on ollut jo kuukausia konkurssissa,
mutta sitä eivät eurohurmaiset poliitikot ole myöntäneet. Saksa on halunnut pitkittää tätä showta turvatakseen omien pankiensa saatavia muiden EU-maiden veronmaksajien rahoilla.

Yleisesti arvellaan, että Suomi tulisi häviämään Kreikka-sotkussa n. reilut 440 miljoonaa euroa, mutta ei pidä unohtaa, että EKP on ostanut myös Espanjan ja Italian velkakirjoja ja myös Suomen laskuun. Suomen Pankista on virrannut siis EKP:lle riihikuivaa rahaa jopa 1000 miljoonan euron  päivävauhtia, näistä rahoista ei julkisuudessa puhuta lainkaan. Täysin salassapidetty tosiasia. Italian velkakin on jo 1900 miljardia euroa ja on todennäköistä, ettei Italiakaan tule selviämään veloistaan, joten tappiota on tulossa mahdollisesti sieltäkin Suomelle ... ja sillä kertaa rutkasti. Tämä tukipakettihulluus velkaannuttaa siis tulevaisuudessa pitkäänkin vielä taloudeltaan suht´ terveitä euromaita kuten Suomea tavalla, joka ei tiedä todellakaan hyvää maamme kansalaisille. 


Eu ja euro käymässä jo kuolinkamppailua. Mikään ei enää pelasta niitä. Eu ja euro kaatumassa.

Suomessa on nyt tehtävä pikainen ja ainoa järkevä päätös, että lainahanat laitetaan nyt lopullisesti kiinni ja katsotaan paljonko joudumme loppujen lopuksi kärsimään taitamattomien ja typerien  poliitikkojen euroseikkailusta.

Mielestäni Suomessa tulisi saattaa edesvastuuseen ne poliitikot, jotka ovat vastoin enemmistön kantaa aiheuttaneet Suomelle mittavaa taloudellista vahinkoa ja jotka olivat toiminnallaan viemässä meitä kovaa vauhtia Euroopan Liittovaltion suuntaan ja sitä kautta Saksan ja ilmeisesti myös Ranskan alusmaaksi ilman minkäänlaista itsemääräämisoikeutta. 




Uuden Maailman Liiton (NWO eli New World Order) kätyrit eivät edes jaksa valehdella enää.

 

EU-diktatuuri ei enää salaa olemassaoloaan ja tarkoituksiaan. Sen rakentajat ovat tulleet ulos kaapista eivätkä enää häpeä maanpetoksellisia puuhiaan. Suomen itsenäisyyden rippeet ovat  aivan pian kuopattu omien poliittisten lierojen käden kautta. Meidät on petetty. Joudumme orjan asemaan omassa maassamme. On tapahtunut maanpetos, rikoksista katalin. Koko Suomen poliittinen johto on ollut viimeiset 15 vuotta tietoisesti mukana tässä katalassa juonessa.

Tämä Uusi Maailman Järjestys on ennustettu Raamatussa Johanneksen ilmestyskirjassa, ja tästä alkaa n.s. ”antikristuksen aika”. Lue myös profetialinen enneuneni ”Goan uni I”  Jouko Pihon sivulta ”profetioita 2”, jossa ennustetaan juuri tätä samaa. 

Onko enää mitään tehtävissä? ON. 

Hallitus kaadettava ja eduskunta hajoitettava ja uudet eduskuntavaalit järjestettävä välittömästi !

Lauantaina 10.9.-11 tuli tällainen uutinen: Saksa on valmistautunut Kreikan kaatumiseen  jo ainakin vuoden. Nyt asia on viimeinkin tullut julkisuuteeni, minkä tavalliset kaduntallaajat ovat tienneet jo aikoja sitten.

Jyrki Katainen (lukion lyhyen matematiikan arvosanalla 6) ja kansakoulunopettaja Urpilainen olivat sitä mieltä, että Suomi tekisi hyvää bisnestä tukemalla Kreikkaa lisälainoilla. Mistä lähtien tappion tekeminen on hyvää bisnestä, Jyrki Katainen ja Jutta Urpilainen? Itse lukion päästötodistuksen lyhyen matematiikan arvosanalla 8 pidän itseäni todella huonona matemaatikkona, mutta silti opin ymmärtämään lähes 30 v. kestäneen liikemiesurani aikana, että mikään liikeyritys ei voi tehdä tappiollista tilinpäätöstä kovin kauan, sillä silloin se on hyvin pian entinen liikeyritys.

Oletettavaa on, että Urpilainen ja Katainen ottavat sairaslomaa, joka ei tietenkään saa estää kuulusteluja, jotka KRP:n ja Supon on ainakin näille kahdelle tehtävä perusteellisesti! Sillä välin pitää muodostaa yhdessä päivässä virkamieshallitus, ja uudet eduskuntavaalit on tietenkin järjestettävä välittömästi!

PerusSuomalaisten ja etenkin Soinin tulisi haudata presidentinhaaveet romukoppaan, sillä presidenttinä ovat hänen kätensä sidotut. Presidentin virka on "pakastevirka" ilman minkäänlaisia poliittisia vaikutusmahdollisuuksia, mutta pääministerinä hän voisi pystyäkin luotsaamaan Suomen irti EU:sta ja eurosta. 

Joten, mitä nopeammin irtaannumme EU:sta sitä paremmin takaamme sen, että pystymme säilyttämään itsenäisyytemme ja sitä vähemmän me velkaannumme. Aika on nyt todellakin valttia.

9.9.11

Keskusta puolueen musta perjantai. Kukaan ei halunnut Keskustan presidenttiehdokkaaksi. Ei edes äänestystä.

Keskustalta loppuu tänään (9.9.-11) aika etsiä vastaehdokas puolueen presidenttiehdokkaaksi innokkaasti pyrkivälle Paavo Väyryselle. Keskustan puoluehallitus kokoontuu Riihimäellä ja järjestää illansuussa tiedotustilaisuuden presidenttiehdokkaan asettamisesta. 

Muistutan lukijoilleni vielä, että Suomen presidentti on maamme ”käyntikortti” maailmalle ja edustaa koko Suomea ... eikä ainoastaan Keskustaa. Pyydän lukijoita myös tutustumaan aikaisempaan presidenttiehdokaslistaani tällä sivustolla ja lukemaan heidän aivan ensimmäisiä vaalilupauksiaan, ja odottamaan kunnes oman puoleenne ”visualisoitu ” internet-äänestys-ikkuna” ilmestyy tälle sivustolle ja vasta sitten kenties äänestätte omaa ehdokastanne. Tällä sivustolla voitte äänestää ”kommentteja”-kohdassa, jossa on tilaa myös lyhyelle viestille, mutta varsinaisessa äänestyksessä tulee ilmeisesti ensimmäistä kertaa Suomessa käyttöön sähköinen äänestysmahdollisuus, ja silloin internet-äänestys-ikkuna näyttää tältä. 


Keskustan suosio on todella tavoittanut tänään mustana perjantaina pohjanoteerauksen. Kukaan ei halunnut asettua edes ehdolle Keskustan presidenttiehdokkaaksi, joten mitään äänestystä ei edes tarvinnut järjestää. Onneksi oli eläkeläinen hra Väyrynen, joka oli ilmoittautunut jo keväällä halukkuutensa myös muitten puolueitten ehdokkaaksi, jollei Keskusta häntä huoli.

5.9.11

Myöhäisheränneisiin lukeutuva Sauli Niinistö muisti yllättäen tänään Maastrichtin sopimuksen ja sen ”no bailout” klausuulin.

Helsingin Sanomat 5.9. 2011 Sauli Niinistö: Euron periaatteet menetetty, IMF hoitamaan velkakriisiä


Anne: Sauli, hyvä, lämpimästi tervetuloa Suomen kansan syvien rivien linjalle. Me olemme tienneet kaiken aikaa, mistä on ollut alunperin kyse, ja pitäneet siitä johdonmukaisesti kiinni. Sinulla pitäisi aiemman pankkitaustasi vuoksi olla enemmän asiantuntemusta kuin tavallisella kaduntallaajalla. Silti tunnut tajuavan vasta nyt yht´äkkiä ja yllättäen, missä  pohjamudissa EU:ssa nyt oikein ryvetään. Itsestäänselvyydestä näköjään tulee uutinen, kun joku isokenkäinen sen sanoo ääneen. Kokoomuksen ”vastahankainen” presidenttiehdokas huomaa mistä narusta pitää vetää, kun kannatus laskee. On vain niin perin hämmentävää Sauli, kun et ole yhtään aikaisemmin avannut suutasi.

Anne: Tässä siteeraus aikaisemmasta tässä blogissani (18.5. -11) olevasta kirjoituksesta. Olen tästä samasta aiheesta kirjoittanut mm.useastikin Helsingin Sanomien poliittisella foorumilla ... tuloksetta. Poliitikot ovat Soinia lukuunottamatta sulkeneet korvansa tälle asialle.

EU:n tukipaketit holtittomille jäsenvaltioille sopimuksen vastaisia!

Tämä on hyvät kansalaiset faktaa ei fiktiota  EU:n tukioperaatiot eräiden EU-maiden velkakriisien vuoksi ovat täysin ristiriidassa EU:n perussopimuksen kanssa. Maastrichtin sopimukseen sisällytettiin nykyisen Euroopan unionin toiminnasta tehdyn sopimuksen (SEUT) 125 artikla, joka kieltää unionia ja sen jäsenvaltioita omaksumasta toisten jäsenmaiden velkaongelmia. Tämän no bailout”klausuulin  tehtävänä oli sitoa unionin ja jäsenmaiden kädet, jottei millekään jäsenvaltiolle syntyisi kiusausta ajautua tahallaan talouskriisiin ja heittäytyä siten muiden syliin pelastettavaksi.

Tämä sopimus ja sen sisältö on täydellisesti pimennetty EU:n kansalaisilta. Mm. näillä ehdoilla ja sopimuksella mekin liityimme aikoinaan EU:hun. Olisiko aika panna päättäjät tästä tilille?

Anne: olisi terveellistä teille lukea toistamiseen tuo aikaisempi kirjoitukseni 18.5. -11 otsikolla: ”Rajua tekstiä, profetia ja raakoja paljastuksia EU:n tukipaketeista.”

Helsingin Sanomat 5.9.-11: ... ”Kokoomuksen presidenttiehdokkaaksi pyrkivä Sauli Niinistö arvostelee euroaluetta periaatteidensa kuoppaamisesta. Niinistö kirjoittaa blogissaan Uudessa Suomessa, että ensin unohtui vakaussopimus, joka velvoitti euromaat pitämään taloutensa kunnossa. Tämän jälkeen unohtui "no bailout" -sääntö, joka kielsi euromaita ottamasta talousvastuuta toisistaan. Kreikan tukipaketti, sitä seurannut väliaikainen vakausrahasto ja Euroopan keskuspankin velkakirjaostot merkitsivät, että no bailout käytännössä kuopattiin. Kaksi keskeistä euron periaatetta on menetetty. Niinistö ehdottaa palaamista järjestelyyn, jossa velkakriisiä hoidettaisiin Kansainvälisen valuuttarahaston IMF:n johdolla. Tällöin päävastuu veloista olisi velallisella ja velkojilla. Niinistön mukaan hätäapu kriisimaille jäisi näin huomattavasti pienemmäksi kuin Euroopan vakausvälineiden tukipaketeissa. Tavanmukainen ylivelkaisuuden pöytäjärjestys on, että IMF, velallinen ja velkojat hakevat ratkaisua tarvittaessa velkasaneerauksella. Jos velkojatkin uhkaavat sen vuoksi kaatua, pöytään nousevat niiden kotimaitten hallitukset, jotka sitten joutuvat pohtimaan rahalaitostensa pelastamista ja kansallistamista. Niinistön mielestä vasta viime kädessä apuun voisivat tulla nekin maat, joiden luottalaitoksen riski on välillinen. Niinistö kaipaa euron tulevaisuudesta analyyttistä keskustelua. Pahinta on, että tyydytään leimaamaan; myönteiset puheet kiiluvasilmäisen federalistisiksi ja kriittiset arviot EU-vastaiseksi populismiksi. Niinistö luottaa siihen, että euro toimii myös jatkossa, jos sen alkuperäisiä periaatteita noudatetaan”.

Anne: Niinistö ei uskalla sanoa, että EU:n hallintojärjestelmä ei toimi. Amerikkalaisille on näytettävä, että tämä "EU- ja euro -kokeilu" onnistuu hinnalla millä hyvänsä, muuten olemme pahemmassa kuin kusessa. Mikään EU-apupaketti ei enää tosiasiassa riitä eikä toimi. Se vie vain paketoijatkin mennessään. Lumivyöryn kaltainen tuhon ja katastrooffin turbulenssi on jo lähtenyt liikkeelle, eikä tästä ”myrskynsilmästä” pelasta EU:ta ja sen jäsenvaltioita enää ihmekään eikä eteenkään mitkään apupaketit. Koko euroalue on ollut valtavassa pyörityksessä jo muutaman vuoden, eivätkä kriisimaille sorvatut pelastuspaketit ole rauhoittaneet euromarkkinoita, vaan päinvastoin, kriisi on laajentunut ja laajentuu koko ajan, kun apupaketit ja tukijaiset ovat häipyneet autettujen rupusakkimaiden rötösherrojen ja heidän kättyreittensä ulkomaisille pankkitileille kuin pieru Saharaan.

Suomen on nyt vain hypättävä kuin rotat hukkuvasta EU-laivasta, ja irtauduttava EU:sta mahdollisimman nopeasti –  mieluummin jo huomenna.  Näin on marjat!

Vieläkään en käsitä kuka sai Suomen EU:n muitten valtioitten mukana  rikkomaan kaikkia EU-sopimuksia. Kun Euroa rakennettiin, oli juuri nuo tärkeät periaatteet, joita Suomikin tuki: no bailout-ehto sekä vakaus- ja kasvusopimus. Niistä poikkeaminen ovat selviä talousrikoksia, joista tavallinen ihminen joutuisi ilman muuta vankilaan. Kun sopimukset unohdetaan tieten tahtoen ja tahallaan, niin eikö se ole rikos, vaikka se tehtiin valtiomies- ja EU:n johtoportaan  taholla? Miksi tähän petossarjaan ensinnäkin lähdettiin? Kuka ottaa siitä vastuun?

Tästä EU:n tuomiopäivän ennustuksesta löytyy minun enneuneni vuodelta 1997 (kokonaisuudessaan Jouko Piho, profetioita sivulla 2), josta olen aiemmin tällä blogillani siteerannut pienen katkelman  (laitan se nyt toistamiseen tähän): ...” aivan 2000-luvun alussa  tulee olemaan samaan aikaan yhtäällä ääretöntä rikkautta ja hyvinvointia ja toisaalla nälänhätää ja pahoinvointia. Eritoten vuodet 2008 ja 2009 tulevat olemaan rikkaalle Yhdysvalloille ja joillekin Euroopan välimeren maille todella vaikeata laman aikaa. Kreikassa paljastuu pahoja väärinkäytöksiä, jotka johtavat Kreikan valtion ja kansan suuriin kärsimyksiin, ja perässä tulevat seuraavassa järjestyksessä vuoden 2011 kesästä lähtien Portugali, Espanja ja Italia. Häikäilemättömät väärinkäytökset  tulevat julki ja näissä maissa kaikki tulevat kärsimään eräitten harvojen valtaapitävien henkilöitten petoksista. Näissä maissa ihmiset saavat kokea uudestaan ja jopa pahempana sen mitä oli Euroopassa 1990 luvun allussa, koska näihin maihin alkaa virrata satojatuhansia pakolaisia, jotka järkyttävät muutenkin heidän heikkoa talouspohjaansa. Lohdutukseksi meille suomalaisille, että sillä hetkellä niin Suomessa kuin muualla Skandinaviassakin ovat asiat muuta maailmaa paremmin. Norjaa aletaan kadehtia, ja yht´äkkiä kaikki muut Euroopan valtiot haluaisivat olla yhtä kauaskatseisia ja  riippumattomia kuin Norjalaiset ” ...

Anne, selkokielinen yhteenveto:  Pitääkö teille jästipäille kaikki rautalangasta vääntää? Ilmeisesti pitää. No, kyse on joidenkin EURO-alueen luuserimaitten älyttömän tuhlauksen aiheuttamasta velkakriisistä, jota toiset EU-maat ovat sitten ryhtyneet älyttömyyksiin menevästi hoitelemaan. Suurinpien EU.maitten suunnitelma on nerokas: maksetaan kimpassa joidenkin EU:n rupusakkivaltioitten luotot pois, ettei etenkään saksalaiset ja ranskalaiset pankit ja ennen kaikkea niiden takana olevat valtavat sijoitusmassat (lue: ökyrikkaat yksityiset sijoittajat, sijoitusfirmat, sijoitussäätiöt ja esim vakuutusyhtiöt) olisi vaarassa luhistua ja mennä konkurssiin.

EU:n suurimpien jäsenvaltioitten ”hyväveli”-järjestelmän tiedetään olevan nyt kaikkien tiedossa ja kiistaton factum (tosiasia), ja nyt on selkeästi tullut ilmi, mistä tämä eurooppalainen pyramidihuijaus sai oikein alkunsa: Saksa kieltäytyi ensin Kreikan rahapyynnöistä kunnes Saksan liittokanslerille Angela Merkel´ille tehtiin selväksi, että Saksan pankeilla on kreikkalaisia roskalainoja hallussaan melkoinen kasa, samoin evästettiin Ranskan presidenttiä Nicholas Sarkozy´ta Ranskan pankkien taholta. Silloin tapahtui  täyskäännös Saksan ja Ranskan EU-politiikassa. Oli jälleen kahdenvälisen neuvottelun aika, jossa nämä kaksi päättelivät, että tässä onkin hyvä rako iskeä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, eli saadaan veronmaksajat muista euromaista maksamaan Saksan ja Ranskan pankeille niiden saatavat korkoineen, kun kutsutaan tätä ”euronkriisiksi”, ja  saataisiin sen avulla vielä vedettyä kaikki euromaat yhteistakaukseen pelottelutaktiikalla, ja lisäksi 7 vuoden heinäsirkka ja nälähätä uhkailuilla liittymään sen jälkeen EU-Liittovaltioon, jossa valta olisi näillä kahdella sairaan vallanhaluisella maalla. Ei liiemmin Saksa tai Ranska halunnut rahoittaa omia pankkejaan eikä nostaa omien kansalaistensa veroa, joten mikä onni, että mailla oli kummallakin 29 ääntä eurooppaneuvostossa ja esim. Suomella vain 7 ääntä.

Esimerkiksi nuo 7  Suomen ääntä ei olekaan enää tärkeätä, vaan se että, mitkä EU-maat olivat luottokelvollisuusluokituksessa AAA luokituksessa ... ahaa Suomi ...muutaman muun EU-maan kera. Siis, Saksan ja Ranskan hyvävelipolitiikka on saada muut AAA-luokituksessa olevat EU-maat rupusakkimaiden ja etenkin Kreikan hävyttömyydessään törkeän tuhlauksen maksumieheksi, jotta etenkin Saksan ja Ranskan pankit kerkiävät hoitamaan roskalainat pois alta ennen Kreikan konkurssia. Suomella ei ole nimeksikään luototuksia esim. Kreikalle, Portugalille tai Espanjalle. Sitä vastoin Saksalla ja Ranskalla on. Kreikan lisäluotottamisneuvotteluilla voitetaan ainoastaan aikaa, ja tätä aikaa tarvitsevat juuri nuo isot ja rikkaat rahoittajat etenkin Saksassa ja Ranskassa. ... Joko alkaa teillekin selkiintyä tämä asetelma? On samantekevää Saksalle ja Ranskalle kaatuuko Kreikka, sillä se kaatuu ihan varmasti, vaan nyt on tärkeintä etenkin Saksalle ja Ranskalle, että neuvotellaan tukipaketista ja tarpeeksi kauan, jotta suursijoittajat kerkiävät sillä aikaa viedä sijoituksensa turvaan.

Edelleen asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä, kyse tässä ”mukamas eurokriisissä” on suurten eu-maiden pankkien tukemisesta, eikä mistään muusta. Kreikan annetaan mennä konkurssiin kunhan vain sitä ennen suurten EU-maiden pankkien saatavat on ensin maksatettu muilla EU:n mailla korkoineen päivineen. Suunnitelmaan ei sovi, että jokin AAA-luokituksen maa alkaisikin nyt yht´äkkiä panna hanttiin, ei Hitlerkään hyväksynyt vallanhalussaan minkäänlaista niskurointia.

Pahinta mihin Suomi voisi EU-myötämielisyydessään ajautua, on tosiaankin tuo ”Liittovaltio”, missä suomalaisilla ei olisi enää mitään sanomista omista asioistaan, sillä Suomi EU:n liittovaltion yhtenä osavaltiona tekisi suomalaisista ikuisia EU-maiden renkejä ja etenkin maksumiehiä. Näin toteutuu Hitlerin utopia ”Kolmannesta Valtakunnasta ”... eli Euroopan Liittovaltiosta, jossa säännöt sanelevat tällä hetkellä korkeintaan kaksi EU:n suurinta valtiota; eli Saksa ja Ranska.

EU:n tukipakettien pystykorvauskovaiset eivät näytä nyt keksivän mitään muuta tähän asiaan kuin kitistä Suomen päättäväisyyttä vastaan. Johan nuo EU:n neuvoston puheenjohtajan  tämänpäiväiset uhkaukset ovat kertoneet tosiasian: ”Jos ette maksa, niin sitten tulee 7 vuotta heinäsirkkoja ja 7 vuoden kuivuus, nälänhätä ja kaikkea”. No niin tulisi, nimittäin saksalaisille ja ranskalaisille ainakin, joiden rahalaitokset ovat tyhmyydessään luotottaneet eniten näitä rupusakkimaita. ... Hah hahah haaa!
  

Valitettavasti tämä EU-show kertoo selkeällä tavalla kuinka yksinkertaisia ihmisiä meillä on pyrkinyt politiikkaan mukaan; eväät eivät riitä kovaan peliin, jossa tarvitaan älyä, ennakointia, nokkeluutta ja terävää päättelykykyä. Pääministeriksi ja etenkin valtionvarainministeriksi ei tulisi koskaan valita henkilöä, jolla ei ole minkäänlaista liiketaloudellista taustaa tai edes sen kaltaisia opintoja takanaan. Urpilainen on katasrooffi valtionvarainministerinä (kansakoulunopettaja ... ei muuta). Sekin seikka, että nämä korskeat ja itseään täynnä olevat poliitikot ovat saaneet tavata muutamia Euroopan johtavia valtiomiehiä ja nimipoliitikkoja, saa heidän rintansa rottingille, ja yksinkertaisuudessa juuri tällä seikalla vain näyttää olevan heille merkitystä, vaikka maan itsenäisyys menisi alta, he voivat kuitenkin lapsenlapsille kertoa keitä he ovat elämänsä aikana tavanneet.

Me tavalliset Suomen kansalaiset olemme näiden naiivien ja narsistisen ja itserakkaitten poliitikkojemme kanssa ihmeessä, ... ja kalliiksi on tullut ja kalliiksi tulee edelleen.